Sistemele de combustibil sunt destinate să depoziteze și să curețe combustibilul. Buna lor funcționare influențează abilitatea unui vehicul de a se deplasa în general, consumul de combustibil, performanța vehiculului și putere motorului. Sistemul include un rezervor unde este depozitat combustibilul, o pompă pentru a pune combustibilul în mișcare, conducte, injectoare și, la multe vehicule diesel, o rampă injectoare.
Trăsăturile distinctive ale diferitor sisteme de combustibil
Sistemele de combustibil diferă în funcție de tipul motorului. Motoarele cu benzină sunt echipate cu injecție monopunct, multipunct sau sistem de injecție directă.
La sistemele de combustibil cu sistem de injecție monopunct, combustibilul este furnizat prin intermediul unui injector în galeria de admisie. Acest tip este unul simplu și fiabil, dar nu prea răspândit în zilele noastre. Sistemele de injecție multipunct furnizează combustibil fiecărui cilindru, printr-un injector separat. Amestecul aer-combustibil este creat în galeria de admisie. În prezent, acestea sunt cele mai răspândite. Au un consum redus de combustibil, sunt prietenoase cu mediul și nu sunt sensibile la calitatea combustibilului. Sistemul de injecție directă furnizează combustibilul direct în fiecare cilindru a motorului. Construcția permite o reglare foarte precisă a amestecului aer-combustibil în toate modurile de operare ale motorului, sporind astfel puterea motorului, asigurându-i acestuia o performanță înaltă și reducând consumul de combustibil. Totuși, pentru aceste sisteme, combustibilul de înaltă calitate este obligatoriu.
La vehiculele diesel combustibilul poate fi furnizat cu ajutorul unei pompe de injecție a combustibilului, unitate injectoare sau rampă injectoare. Sistemele cu pompe de injecție a combustibilului devin din ce în ce mai puțin folosite, fiind întâlnite în principal la mașinile vechi și vehiculele comerciale. Sunt destul de fiabile și nu sunt sensibile la calitatea combustibilului, dar consumă o mare cantitate de combustibil. Unitățile injectoare sunt acționate de arborele cu came, astfel că se uzează destul de repede. Sistemul de combustibil cu rampă comună asigură o putere înaltă cu un consum redus de combustibil, precum și o funcționare lină și silențioasă a motorului. Totuși, este sensibil la calitatea combustibilului și costisitor de întreținut.
Utilizare și înlocuire: ce trebuie să știți
- Înlocuiți la timp filtrul de combustibil. La majoritatea mașinilor se recomandă înlocuirea acestuia la fiecare 20 000–30 000 km. S-ar putea să fie nevoie să înlocuiți componenta și mai devreme de atât din cauza calității slabe a combustibilului, murdăriei acumulate în rezervor sau pătrunderii ape în combustibil. Simptomele defecțiunii includ creșterea consumului de combustibil, smucituri la condusul în pantă ascendentă, reducerea puterii, rateuri de pornire a motorului sau oprirea acestuia la mersul în gol.
- Încercați să mențineți rezervorul de combustibil cel puțin pe jumătate plin, mai ales iarna. Din cauza formării condensului, la fundul rezervorului se poate acumula apă. Expusă la temperaturi joase, aceasta va îngheța. Gheața poate pătrunde în pompa de combustibil, cauzând supraîncălzirea acesteia. Un indicator special de pe panoul de instrumente vă va permite să monitorizați nivelul de combustibil.
- Scurgerile de combustibil trebuie înlăturate imediat: acestea pot cauza apariția unui incendiu în vehciul. Este ușor de identificat bălțile de benzină față de cele de alte lichid, întrucât primele sunt multicolore.
topautopiese.ro: doar piese auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online veți putea cumpăra componente pentru sistemul de combustibil pentru orice marcă și model de vehicul. Datorită gamei vaste de produse, veți găsi cu siguranță piesele de care aveți nevoie. Dacă aveți nevoie de sfaturi, specialiștii noștri vă vor ajuta să alegeți componentele potrivite și să plasați comanda.