
Sistemul de răcire al motorului este proiectat pentru a preveni supraîncălzirea motorului. În funcție de concepția constructivă a vehiculului, acesta poate fi utilizat și pentru răcirea unui turbocompresor, a lichidului de transmisie sau a gazelor de evacuare în sistemul de recirculare. De asemenea, este utilizat pentru încălzirea aerului în sistemul de încălzire, de ventilație și de climatizare.
Caracteristicile distinctive ale diferitor sisteme de răcire ale motorului
Sistemele de răcire ale motorului diferă în ceea ce privește numărul de ansambluri integrate în sistem, temperatura de deschidere a supapei termostatului, temperatura de pornire a ventilatorului și tipul radiatorului. În prezent, acestea sunt fabricate în principal din aluminiu și cupru. Vasele de expansiune pot fi fabricate din plastic.
Țevile pot avea o secțiune transversală circulară sau ovală. Modelele ovale au proprietăți de cedare a căldurii mai bune. Aripioarele plate sau serpentine sunt utilizate pentru îmbunătățirea transferului de căldură. Acestea din urmă sunt mult mai eficiente.
În sistemul de răcire al motorului pot fi utilizate una sau mai multe pompe de apă.Dacă există mai multe, eficiența de răcire este mult mai mare și de obicei sistemul include mai multe ansambluri pe care le răcește.
Utilizarea și înlocuirea: ce trebuie să cunoașteți
- Verificați regulat nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune. Dacă el scade sub limită, performanța sistemului se va deteriora, fapt care ar putea duce la supraîncălzirea motorului. Dacă nivelul antigelului este prea scăzut, se aprinde indicatorul de avertizare de pe tabloul de bord. Bălțile colorate de sub automobilul dumneavoastră, de lângă ansamblurile sistemului de răcire, sunt un indiciu al scurgerii de lichid.
- Înlocuiți la timp antigelul. De regulă, se recomandă să faceți acest lucru o dată la 2–3 ani. Verificați manualul vehiculului dumneavoastră pentru informații mai detaliate. În antigel se pot acumula murdăria și produsele de coroziune și uzură a pompei de apă. Cu timpul, acest lucru cauzează înfundarea conductelor sau a radiatorului și duce la formarea bulelor de aer. Supraîncălzirea motorului indică faptul că sistem s-au format goluri de aer. În timpul iernii, este posibil să observați și performanțele slabe ale încălzitorului habitaclului.
- Instalați furtunuri și conducte noi o dată la 3-4 ani. Acestea sunt de obicei fabricate din cauciuc și își pierd cu timpul elasticitatea. Acest lucru duce la scurgerea lichidului. În plus, un furtun vechi poate crăpa în timpul conducerii, ceea ce face imposibil să conduceți în continuare.
- Utilizați numai antigel care corespunde cerințelor specifice ale sistemului de răcire al motorului.
topautopiese.ro: doar piese auto de calitate înaltă
Puteți cumpăra componente pentru sistemul de răcire al motorului de la noi. Catalogul nostru vă oferă o gamă vastă de produse de înaltă calitate, însoțite de o garanție prelungită.