Sistemele de evacuare auto îndeplinesc mai multe funcții importante. Acestea colectează și ghidează gazele de evacuare afară, prevenind pătrunderea lor în habitaclul vehciulului. Acestea reduc, de asemenea, toxicitatea emisiilor și absorb vibrațiile sonore, făcând operarea motorului mai silențioasă. Fiecare sistem constă dintr-o galerie de evacuare, convertor catalitic, rezonator și tobă, conducte de conectare și senzori. La vehiculele diesel, sistemul de evacuare mai include și un filtru de particule diesel.
Trăsăturile distinctive ale diferitor sisteme de evacuare
În prezent, componentele sistemelor de evacuare sunt realizate de obicei din carbon, oțel inoxidabil sau aluminizat, precum și din titaniu. Piesele din oțel carbon sunt cele mai ieftine, dar în același timp, cele mai puțin durabile. În medie, acestea țin cam 2 ani și au un grad mare de predispoziție la coroziune. Unele piese sunt acoperite cu zinc pentru a le oferi protecție împotriva ruginii. Componentele din oțel aluminizat țin mai mult - în medie 3–6 ani, în funcție de condițiile de operare a vehiculului. Piesele de schimb din oțel inoxidabil sunt și mai rezistente - 10–15 ani de utilizare, dar acest lucru se reflectă și în prețul lor. Sistemele de evacuare din titaniu se folosesc în principal la tuning-ul mașinilor. Acestea sunt scumpe, dar și robuste, fiind cunoscute ca fiind atât rezistente, cât și ușoare.
Aceste sisteme se pot deosebi după construcția tobei. Acestea sunt cu rezonator sau drepte. Cele cu rezonator atenuează vibrațiile, ghidând fluxul de gaze de evacuare afară printr-un sistem de țevi perforate. Acestea se caracterizează prin eficiență înaltă, dar creează contrapresiune, care reduce puterea motorului. Versiunile drepte absorb doar vibrațiile de frecvență înaltă, oferind un sunet sport, fără a crea contrapresiune.
Utilizare și înlocuire: ce trebuie să știți
- Asigurați-vă întotdeauna că sistemele și senzorii responsabili de formarea amestecului aer-benzină funcționează corespunzător. În caz contrar, combustibilul poate continua să ardă în țeava de evacuare, cauzând arderea arderea acesteia. Trosniturile bruște ce vin de sub vehicul sunt semne că sistemul nu este etanș.
- Folosiți doar combustibil de înaltă calitate. În caz contrar, convertorul catalitic se poate înfunda mai devreme. Reducerea puterii motorului, funcționarea greoaie a acestuia, înrăutățirea dinamicii vehiculului și sporirea consumului de combustibil reprezintă simptome ale înfundării componentei. Mai puteți observa și un miros de ouă stricate în habitaclu.
- Atunci când conduceți pe drumuri de slabă calitate, încercați să nu treceți prin bălți cu apă rece. Schimbările bruște de temperatură pot cauza crăparea componentelor fierbinți ale sistemului de evacuare. Aceste defecțiuni pot fi observate la examinare. Un sistem care prezintă scurgeri produce și sunete ciudate la funcționarea motorului.
- Înlocuiți și strângeți la timp suporturile și elementele de fixare. Dacă acestea se slăbesc, componentele tobei sunt expuse la vibrații puternice, pot atinge caroseria mașinii și se pot defecta prematur. Sunetele metalice caracteristice ce vin de sub vehicul, care devin mai puternice atunci când conduceți pe drumuri accidentate, reprezintă un semn că trebuie să verificați elementele de fixare și suporturile.
topautopiese.ro: doar piese auto de înaltă calitate
Doriți să cumpărați componente pentru sistemul de evacuare la prețuri atractive? În catalogul nostru veți găsi piese de schimb ieftine și de înaltă calitate. Promoțiile noastre regulate vă vor ajuta să economisiți și mai mult.