Termostat pentru auto
Termostat motor în magazinul nostru online
Răcirea cu licid este realizată prin transferul de căldură, de către un agent de răcire. Acest lichid preia căldura componentelor, o transportă mai departe, până la răcitor sau în aerul exterior. Printre avantajele răcirii cu lichid se numără efectul puternic de răcire, absorbția bună a sunetelor din timpul combustiei prin intermediul mantalei de răcire, precum și încălzirea habitaclului prin intermediul schimbătorului de căldură. Dezavantajele răcirii cu lichid sunt greutatea relativ mare, costurile de întreținere mari și faza de încălzire lungă (până când este atinsă temperatura optimă de funcționare).
Funcționalitatea tehnicăCircuitul de răcire cu lichid este separat într-un circuit mic și un circuit mare, pentru a reduce ultimul dezavantaj - atingerea târzie a temperaturii optime de funcționare. Separarea este realizată cu ajutorul unei supape automate termostat (pe scurt: termostat). Atunci când motorul de combustie este acționat în stare rece, termostatul este închis, iar lichidul poate fi pompat doar în interiorul mantalei de răcire a motorului și către schimbătorul de căldură din habitaclu. Elemental termic din termostat oferă treptat locul circuitului de răcire mare, împotriva presiunii arcului și încetează odată cu creșterea temperaturii (la aproximativ 80 de grade Celsius). În acest punct, și agentul de răcire circulă în jurul răcitorului cu lichid (răcitorului). La aproximativ 95 de grade Celsius, termostatul este complet deschis și cedează locul circuitului mare. La oprirea motorului, temperatura agentului de răcire scade și elemental termic din termostat separă din nou ambele circuite.
Uzura și simptomele de defectTermostatul nu este chiar o piesă de uzură, însă nu are nici durata de viață a automobilului. Probabil acesta trebuie înlocuit după 200.000 km. Dacă motorul are mereu temperaturi ridicate, iar ventilatorul de răcire cu funcționează sau răcitorul nu este cald/fierbinte, putem trage concluzia că termostatul este defect.
Este deasemenea posibil ca motorul să aibă nevoie de mai mult timp pentru atingerea temperaturii de funcționare. În acest caz, termostatul s-ar putea să fie defect, doarece nu mai etanșează efectiv. Acest lucru înseamnă că la pornirea la rece, circuitul mare este mereu încălzit la început.
Schimbarea termostatuluiÎn funcție de tipul autovehiculului, termostatul poate fi instalat deasupra sau dedesubtul răcitorului cu lichid. Pentru a îl înlocui, tot lichidul de răcire trebuie scos de la motor. Altminteri, pentru a schimba termostatul nu este nevoie de ustensile speciale.
În magazinul nostru online veți găsi termostatul de schimb potrivit automobilului dumneavoastră. În plus, puteți cumpăra din magazinul nostru online și orice alte piese de șasiu, de uzură și piese de schimb, pe care să le montați de sine stătător sau la un atelier de reparații.
Mai multe piese de schimb din categoria Motor
- Articol extins / Informatii de extindere: cu garnituri
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Gama de temperatura [°C]: 97
- Materialul carcasei: plastic
- Temperatura de deschidere [°C]: 83
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Tip carcasa: Carcasa platic
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu senzor
- Temperatura de deschidere [°C]: 83
- Tip carcasa: Carcasa platic
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu senzor
- Temperatura de deschidere [°C]: 102, 87
- Diametru 1 [mm]: 54
- Diametru 2 [mm]: 35
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Înaltime [mm]: 32
- Înaltime 1 [mm]: 32
- Temperatura de deschidere [°C]: 91
- Punct schimbare [°C]: 91
- Greutate [kg]: 0,27
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu comutator de temperatură
- Material: plastic
- Nr. de cuplaje: 2
- Temperatura de deschidere [°C]: 89
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Înaltime [mm]: 23
- Temperatura de deschidere [°C]: 87
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu inel etansare
- Inaltime ambalaj [cm]: 19,20
- Greutate netă [g]: 277
- Temperatura de deschidere [°C]: 83
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Tip carcasa: Cu carcasa, Carcasa platic
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu senzor, cu indicare temperatura motor
- Temperatura de deschidere [°C]: 87
- Articol extins / Informatii de extindere: fara etansare
- Greutate [kg]: 0,06
- Atentie la informatii de service
- variantă de execuție nouă
- Temperatura de deschidere [°C]: 105
- Diametru [mm]: 34
- Diametru 1 [mm]: 25
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Înaltime [mm]: 117
- Adancime montaj [mm]: 41
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu senzor
- Material: Aluminiu
- Numărul conexiunilor cu mufă: 2
- Numarul de senzori: 1
- Temperatura de deschidere [°C]: 87
- Articol extins / Informatii de extindere: cu garnituri
- Tip carcasa: fara carcasa
- Material: Metal
- Temperatura de deschidere [°C]: 87
- Diametru 1 [mm]: 53,9
- Diametru 2 [mm]: 35
- Tip carcasa: fara carcasa
- Înaltime 1 [mm]: 31,5
- Temperatura de deschidere [°C]: 87
- Articol extins / Informatii de extindere: cu senzor de temperatura, cu etansare
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Material: Aluminiu
- Temperatura de deschidere [°C]: 87
- Diametru 1 [mm]: 54
- Diametru 2 [mm]: 35
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Înaltime 1 [mm]: 21
- Înaltime 2 [mm]: 31
- Latime ambalaj [cm]: 6,70, 6,71
- Inaltime ambalaj [cm]: 9,19, 9,20
- Greutate netă [g]: 86, 88
- Informatii de extindere: ORIGINAL Quality
- Temperatura de deschidere [°C]: 87
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Informatii de extindere: ORIGINAL Quality
- Temperatura de deschidere [°C]: 87
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Pana la domeniul de temperatura [°C]: 102
- Temperatura de la [°C]: 87