Istoria Alfa Romeo
În 1906, lângă Milano, Italia, francezul Alexandre Darracq a pus bazele companiei auto ALFA ROMEO. Fabrica a fost creată doar pentru producția pieselor auto ale producătorilor francezi, ceea ce a si dus la indignarea co-proprietarilor italieni. În 1909, oamenii de afaceri italieni din regiune au cumpărat majoritatea acțiunilor companiei și din 1910 a început producția propriei mărci de mașini. În iunie 1910, acționarii au schimbat numele companiei în Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, de unde și prescurtarea ALFA.
În același an, a fost lansat primul model, 24 HP, iar compania a intrat în lumea curselor auto. În 1914, după începerea Primului Război Mondial, industria auto a început să producă arme. Din cauza problemelor financiare, în 1915 ALFA a intrat în insolvență, însă a fost cumpărată de producătorul de armament Accomandita Ing. Nicola Romeo & Co din Napoli și a continuat să funcționeze ca fabrica de armament Alfa Romeo. Având ca activitate producția de muniție și motoare de aeronave, compania a evoluat de la 200 la 4000 de angajați. După terminarea Primului Război Mondial, începând cu anul 1919, fabrica a început să producă din nou mașini.
Cumpărarea de către Fiat
După un alt faliment, în 1928, fabrica a fost naționalizată în 1933 și vândută abia în 1980, după ce Italia s-a separat de aproximativ 600 de întreprinderi publice. Deja ca și întreprindere publică, brandul s-a implicat foarte mult în sporturile cu motor, însă mai producea și autovehicule mici și SUV-uri. Pe parcursul acestei perioade, Alfa romeo a produs chiar și mici autobuze publice. Producția autovehiculului mic Autotutto a fost sistată în 1982.
În 1980, compania FIAT a preluat Alfa Romeo de la statul Italian și a continuat acest brand în cadrul companiei Fiat, care mai includea și Lancia, în sectorul mașinilor sportive. Alfa Romeo a câștigat două campionate mondiale la Formula 1, fondată în 1950. Între anii 1984 și 1986, în urma asocierii de participațiune (joint venture) cu Nissan a rezultat modelul Alfa Romeo în Italia.
Modelul perfect pentru toată lumea
Din cauza afilierii cu Fiat, care includea și Lancia, mașinile conțineau piese de la toți cei trei constructori, astfel încât Alfa Romeo putea să aibă în componența sa piese de schimb de la Fiat sau Lancia. Unul dintre cele mai de success modele este Alfa Romeo Giulietta, 156, 159 și Mito, care a reprezentat un adevărat succes pentru companie. Din 2009, compania oferă versiuni MulitAir ale diferitelor modele, ca o dezvoltare din sporturile cu motor. Este un sistem de distribuție variabilă, primul din lume. Pentru aceasta, arborele cu came de admisie este înlocuit cu un element electrohydraulic. Avantajul îl constituie ridicarea variabilă a supapei și timpul de deschidere variabil, ce poate fi adaptat cilindrilor. În magazinul nostru online puteți găsi o vastă varietate de piese de schimb pentru Alfa Romeo. Catalogul nostru vă oferă o gamă largă de piese auto de calitate, la prețuri mici.