Primul automobil Citroën
André Citroën s-a născut în Franța, în 1878, și a lucrat o perioadă de timp la fabrica auto Mors. În 1905, la vârsta de 27 de ani, înființează o fabrică de angrenaje și, suplimentar, în 1913 – încă una de carburatoare.
Marea lui pasiune era producția în serie; din acest motiv, după terminarea celui de-al Doilea Război Mondial, primul automobil Citroën a fost imediat produs în serie, în 1919.
După prima producție în serie a unui autovehicul al lui Henry Ford în SUA, Citroën a fost primul producător din Europa care a făcut același lucru, modelul Type A devenind primul autovehicul din Europa produs pe bandă rulantă.
Recorduri mondiale în ciuda crizei financiare
Motorul cu patru cilindri, cu o putere de 10 CP a fost încorporat în șase tipuri diferite de caroserii. Doar în primul an, din iunie până în decembrie 1919, au fost scoase 2500 de mașini. În anul următor, în 1920, erau produse deja 20.200 de mașini! În anii ce au urmat, producătorul a avut foarte mare succes și a reușit să doboare 106 recorduri mondiale. Mașinile erau foarte populare în rândul oamenilor obișnuiți din Franța. În timpul crizei economice din 1929, grupul a întâmpinat probleme financiare și a fost obligat să implice compania Michelin. Cu forțe noi, a fost dezvoltat Traction Avant Type 7, care a revoluționat lumea auto. Acesta era diferit de toate autovehiculele produse la acea vreme, fiind primul automobil cu caroserie integrală, cu tracțiune pe față și suspensie cu bare de torsiune.
Inovație prin progres
Citroën a fost mereu cu un pas înaintea altor producători din punct de vedere tehnic. La salonul auto de la Paris, în 1934, deja prezentau trei tipuri de motoare cu 8 cilindri. În perioada celui de-al Doilea Război Mondial producția a fost complet sistată, însă a fost reluată după aceea. La salonul auto de la Paris, în 1948, a fost prezentat modelul 2CV. Chiar dacă mașina cu motor de 375 cm3 a fost întâmpinată de toți cu zâmbete, aceasta a cunoscut un adevărat triumf mondial. Dezvoltatorul tracțiunii pe față a început în 1955 și producția modelului Citroën DS, cu suspensie hidropneumatică pentru toate roțile. Această mașină a fost prima din lume cu servodirecție, cu rapel de frână și lumină adaptivă în viraje.
Preluarea de către Peugeot
Compania a fost preluată în 1975 de către competitorul său, Peugeot. De atunci, aceștia operează sub numele de PSA. Modelul CX, construit în perioada dintre 1974 și 1991 a fost ultimul automobil dezvoltat individual de către Citroën. Toate celelalte autovehicule care au urmat, începând cu Visa și LN, sunt dezvoltate în colaborare cu Peugeot. Multe componente și întreg șasiul sunt folosite de la ambii producători împreună. Prin urmare, foarte multe piese din componența mașinilor Peugeot pot fi folosite și la automobilele Citroën.