Istoria mărcii Ford
FORD este marca principală a FORD Motor Company, cu sediul în Dearborn, Michigan, SUA. Henry FORD, care deja era implicat în industria auto din 1899, a înființat în 1903 al cincilea cel mai mare producător de autoturisme. Producția a început cu Ford model A, cunoscut și ca “Fordmobile”. Pasul decisiv a fost făcut de “Tin Lizzy”, care a fost produs la noua fabrică din Detroit, în 1908. În 1913, datorită producției în serie au putut fi reduse semnificativ costurile de producție și, respectiv, prețurile de vânzare, astfel încât brandul a contribuit la distribuția automobilelor pe teritoriul SUA.
Vânzările în Germania
Din 1925, FORD este prezent și pe piața din Germania. Renumita fabrică deschisă în 1930 în Cologne era administrată de filiala germană a grupului. Înafară de Model T, FORD a dezvoltat un plan amplu pentru producția mașinilor compacte sau din clasa mijlocie. În prezent, marca se axează pe producția și comercializarea automobilelor, camionetelor și SUV-urilor din clasa compactă și mijlocie. În SUA, un rol important îl au SUV-urile (“Explorer”), pickup-urile (F-series), precum și automobilele de lux, comercializate sub numele de “Lincoln”.
Autovehicule cu tehnologie avansată pentru piața internațională
Succesul international al mărcii FORD a început cu legendarul Model T, produs între 1908 și 1927. Au fost vândute mai mult de 15 milioane de exemplare și a devenit cel mai bine vândut automobil din lume până în 1972. Ulterior, Ford a preferat producția modelelor cu preț accesibil, din clasa mijlocie pentru piața SUA. Până la sistarea producției în 1940, modelele “Cologne”, “Eifel” și “Taunus” erau pe larg distribuite în Germania. După cel de-al Doilea Război Mondial, legendarul “Buckel-Taunus” a început să fie produs din nou la fabrica din Cologne. În anii ‘50, “Globe-Taunus” era cel mai de succes model din Europa. În următorii 10 ani foarte căutate erau modelele moderne cu tracțiune pe față 12 M și 15 M, împreună cu modelul ceva mai mare 17 M, care a venit cu o serie cunoscută drept “Tub”. În anii ’70 foarte atractive erau noul Taunus (""Knudsen-Taunus""), limuzina de familie Consul, precum și break-ul de familie Granada din clasa mijlocie. Coupe-ul cu 2+2 locuri Capri și mașina compactă Escort luată din programa engleză, aveau și ele mare succes. După producția limuzinelor și break-urilor din seriile Sierra și Scorpio, a început perioada mașinilor internaționale Fiesta, Focus și Mondeo, care continuă până în prezent. Populare sunt autovehiculele de familie și comerciale C-Max și S-Max, precum și vehiculele de transport și microbuzele Tourneo Connect și Transit Courier. Mașinile sport performante GT și Mustang Coupés și Carbios sunt cele mai populare modele în SUA. Magazinul nostru online vă oferă o gamă largă de piese de schimb pentru modelele FORD.