Originea companiei Mazda
Compania care inițial prelucra plută, a fost înființată în 1920, în Japonia, sub un alt nume. În 1927, au produs primele piese auto, iar în 1930 – prima motocicletă. În acel moment, numele a fost schimbat în Mazda, care se referă la o divinitate asiatică. În plus, aceștia au dezvoltat și produs triciclete motorizate și transportoare mici. După cel de-al Doilea Război Mondial, în care Mazda s-a mplicat prin producerea de armament, au revenit în 1950 la producția micilor transportoare.
Succesul brandului
Primul automobil, Mazda R360 Coupé, a fost prezentat în mai 1960. Un an mai târziu, au încheiat un acord cu compania germană NSU, în vederea utilizării motorului Wankel, asamblat și în primul vehicul, Mazda 110 S Cosmo. În 1972, a fost înființată filiala germană a companiei, iar din 1973, în Germania vehiculele erau distribuite doar prin intermediul acesteia. Centrul de cercetare din Oberusel (Hessen) construit în 1990, alături de filiala din Germania au constituit principalele sedii europene ale companiei Mazda. Gama de produse cuprinde de la autovehicule mici și medii până la sedane de lux și mașini sport. Cu roadster-ul MX-5, Mazda, ca și marcă unică, a reușit în 1989 să insufle clienților gustul pentru mașinile sport descoperite. În 1991, aceștia erau primul producător auto jaonez care câștiga legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans. Victoria era cu atât mai mare, întrucât au reușit această performanță cu un motor rotativ Wankel. Au vândut aproximativ 2 milioane de exemplare ale acestui automobil, RX-7, cu motor Mazda, peste tot în lume.
Avantajele și dezavantajele mărcii
Înafară de sedanele de lux cu numele de model Mazda-6, ofereau și SUV-uri, care se vindeau și în SUA. Statisticile relativ bune în ceea ce privește funcționalitatea mașinilor acestui brand au început să se înrăutățească de prin 2008, din motiv că sedanele ca Mazda-6 sufereau deseori descărcări inexplicabile de baterie.
Alte posibile probleme erau blocarea filtrelor diesel sau defecțiuni la pompa de combustibil. Cu toate acestea, datorită calității bune, Mazda a reușit să-și asigure o poziție bună în Europa și în lume. Puteți cumpăra toate piesele de schimb și uzură, cum ar fi frâne și plăcuțe de frână, din magazinul nostru online.