Sophie Opel, văduva lui Adam Opel, decedat în 1895, a început în 1895 să construiască automobile în fabrica sa de mașini de cusut. Aceasta a preluat fabrica de automobile Anhaltische de la maestrul lăcătuș Friedrich Lutzmann din Dessau, care a prezentat primul vehicul motorizat din Rüsselsheim la salonul auto IAA din Berlin, în 1897. La început, aceștia ofereau diferite variante de caroserii și motoare. În 1902, au prezentat un automobil dezvoltat de ei, cu motor cu două cilindre, iar în 1904 – unul cu motor cu patru cilindre. După ce au câștigat cursa din 1907, Opel a devenit furnizorul împăratului german. În 1912, fabrica a produs 3000 de automobile și au avut producție continuă și în timpul Primului Război Mondial. După aceasta, Opel era prima fabrică germană echipată cu linie de asamblare.
În 1928, Adam Opel KG (parteneriat limitat) deja produsese aproximativ 43.000 de automobile și era cel mai mare producător auto din Germania. In 1928, aceștia și-au schimbat statutul din parteneriat limitat în asociație deschisă (AG). Fiii Sophiei Opel au vândut componentele capitalului propriu producătorului auto american General Motors. În 1931, întregul grup aparținea americanilor!
În 1937, grupul era cel mai mare producător de automobile din Europa, cu peste 137.000 de mașini produse. În 1938, aceștia reprezentau cea mai mare sursă externă de venit pentru Imperiul German de atunci. Chiar dacă fabrica aparținea americanilor, producția automobilelor a fost oprită în perioada celui de-al Doilea Război Mondial, producându-se vehicule de transport și armament pentru forțele armate. În 1944, ambele fabrici, din Rüsselsheim și Brandenburg, au fost puternic avariate de atacurile aeriene ale aliaților. În 1945 Opel nu a produs nici un autovehicul. Pentru a îndeplini acordurile de reparații, puterile victorioase au decis transferarea echipamentului de producție pentru Kadett în Uniunea Sovietică în 1946. Acolo, modelul Kadett a fost produs sub numele de Moscvici 400.
General Motors a preluat grupul în noiembrie 1948, iar în anii ’50 modelele Rekord, Olympia și Olympia Rekord erau cele mai populare mașini din Germania, alături de VW Käfer. Odată cu deschiderea unei noi fabrici în Bochum, aceștia au lansat și noua versiune a modelului Kadett, care era disponibil cu caroserie sedan, break și caravan.
Politica exesivă de economisire a managerului Lopez de la mijlocul anilor ‘90 a dus la o scădere a calității produselor și la o înrăutățire a imaginii brandului, ceea ce era avantajos pentru principalul competitor al său - VW. Gama actuală de modele cuprinde 13 modele; de la mașini foarte mici cum ar fi Adam, Corsa, Astra, Ampera, Cascada și până la automobile de clasă medie cum ar fi Insigna. Monovolumul Meriva, furgoneta Zafira, SUV-ul Mokka, precum și transportoarele mici Vivaro și Movano, toate acestea sunt disponibile în prezent.
Sunt posibile probleme la șasiu după o distanță parcursă mai mare de 150.000. În plus, din cauza politicii de economisire supuse, s-ar putea ca materialele folosite la interior și în alcătuirea motorul să nu reziste foarte mult. Veți găsi toate piesele de schimb și de uzură necesare automobilului dumneavoastră în magazinul nostru online.