
Antreprenorul Armand Peugeot a înființat în 1896, în orașul Sochaux, Franța, cea mai veche, încă existentă fabrică de automobile din lume. Primele automobile erau echipate cu motoare pe benzină sau motoare cu aburi. Doar cele de tip 2 erau echipate cu motor cu ardere (motor Otto), cumpărat de la Daimler Motor Group. În 1900, aceștia deja asamblase 500 de autovehicule. Producția în masă efectivă a început în 1917, însă în același an a fost și întrerupră din cauza Primului Război Mondial. Pe durata războiului, Peugeot era obligat să fabrice componente pentru armament. Primul model, 201, a fost prezentat în anul 1929. Până în 1936, acest model a fost produs în 140.000 de exemplare.
După terminarea lucrărilor de reconstrucție de după cel de-al Doilea Război Mondial, în 1948 a început producția modelului 203. Acest model de success a fost urmat în anul 1955 de 403, dezvoltat de italianul Pininfarina și echipat cu motor diesel. În 1960 a urmat Peugeot 404, care a fost un adevărat succes în toate țările din Europa, precum și în teritoriile franceze din Africa.
În 1974, aceștia au preluat pachetul majoritar de acțiuni de la competitorul lor Citroën și au fuzionat ambele companii, creând în 1976 un nou holding - grupul PSA. În plus, au fost incluse și fabricile Simca, Sunbeam și Talbot, precum și părțile acestora. Din cauza unor probleme cu Talbot, modelul Horizon deja complet dezvoltat a fost scos pe piață cu numele de Peugeot 309, iar în 1986 marca Talbot a dispărut.
În ceea ce privește sporturile cu motor, motoarele mărcii tradiționale Peugeot aveau un mare succes. La Formula 1, compania franceză furniza motoarele lor echipei McLaren și aveau succes și la raliuri.
În ultimii zece ani, cotele de piață ale Peugeot în Germania au scăzut cu peste un procent, ajungând la 2.30% în 2012. În acest moment, aceștia oferă 20 de modele, de la mașina foarte mica 108, la mașina mica 208, și până la clasa compactă 301, respectiv 308. Aceștia acoperă clasa de mijloc cu modelele 408 și 508, oferind și un coupe, un SUV, o furgonetă, un transportor și un camion.
Popularul model 206 a fost vândut în peste 6.5 milioane de exemplare și este cea mai vândută mașină compactă din lume.
Cu toate acestea, partea electronica este cam slabă, ceea ce ar putea duce la un consum mai ridicat al becurilor. Multe piese de schimb, cum ar fi alternatorul sau părți componente ale frânei, de la Peugeot sunt identice cu cele Citroën, deoarece amble branduri fac parte din grupul PSA.