Ferdinand Porsche, născut în Bohemia și crescut în Viena, a înființat în 1931 la Stuttgart un birou de inginerie. La început, acesta se ocupa doar de dezvoltarea și consultarea companiilor auto. Ginerele său, avocatul vienez Anton Piëch a primit 15% din acțiunile companiei. La început, biroul crea proiecte de design pentru compania Zündapp din Nürnberg, precum și pentru NSU. Biroul de inginerie dezvolta proiecte și pentru companiile DAF și Volkswagen, iar în 1937 și-a mutat sediul în Stuttgart-Zuffenhausen. În perioada celui de-al Doilea Război Mondial aceștia produceau excavatoare, Schwimmwagen și tancuri de luptă pentru Agenția de Arme a Armatei. În 1944, la Zuffenhausen, a fost construită o fabrică de cercetare cu peste 650 de angajați. Biroul împreună cu toată arhiva a fost mutat în anul 1944 în Austria, unde inginerii austrieci au dezvoltat primul automobil propriu - Porsche 356 Roadster. La începutul anilor ’50, aceștia au dezvoltat modelul Käfer pentru VW și au produs modelul 356 într-un număr mic. Ulterior au produs Porsche 914 și modelul 924. Cel mai popular model, 911, a urmat în 1963. Ca rezultat, compania a reușit să se impună, datorită implicării în sporturile cu motor și multiplelor premii de la Campionatele Mondiale, la segmentul de sporturi de mașini. Deocamdată, Porsche oferă mai mult de două modele și poduc automobile cu motorul amplasat frontal, spate sau median.
Cum Porsche, alături de Seat, Skoda, Lamborghini și Audi, aparține grupului VW, modelele Porsche sunt produse la diferite fabrici ale grupului. De exemplu SUV-ul Cayenne, ieșit în 2002, VW Touareg și Audi Q7 sunt toate asamblate pe acceași bandă în Bratislava, Slovacia.
Modelele actuale cu motor spate sunt 911 Camera și 911 Turbo, cele cu motor amplasat median sunt Boxter și Cayman. În plus, aceștia produc automobilul de lux Panamera (970) și supermașina Porsche 918, disponibilă la un preț începând de la 768.026 de euro, fără dotări suplimentare.