Frații Renault au înființat în 1899, la Paris, o companie de producție a automobilelor; după doar un an aceștia aveau peste 100 de angajați. În 1906 au primit un contract foarte important, să construiască 250 de automobile pentru o companie de taxi, ceea ce a reprezentat un pas important. Renault este considerat a fi inventatorul axului cardanic, a bujiei ce poate fi înșurubată, a centurei de siguranță, a frânei cu tambur și a turbocompresorului. În plus, și motorul V8 a fost dezvoltat la Renault și asamblat intr-un automobil de serie. În perioada celor două războaie mondiale aceștia construiau motoare pentru tancuri și avioane, precum și muniție. Înafară de automobile, Renault producea și autovehicule comerciale, în 1900 deja construia camioane. Primul camion cu motor diesel a fost scos pe piață în 1929.
După ce Germania Nazistă a ocupat Franța, fabricile erau supuse administrației forțate și puse în slujba forțelor armate. Această administrație era exercitată de unul dintre managerii Daimler-Benz AG, până când fabricile au fost bombardate complet de avioanele de luptă britanice în martie 1942 și respectiv septembrie 1943. După eliberarea Franței, Louis Renault, fondatorul și proprietarul companiei, a fost închis, fiind acuzat de complicitate cu Germania; a murit în închisoare. Compania a fost naționalizată în 1945. După război, aceștia ofereau doar un model de automobil. Însă cererea era atât de mare, încât timpul de așteptare depășea și un an.
În anii ‘60, compania a deschis câteva fabrici în Spania. Multe modele legendare, cum ar fi faimosul Renault 4 (R4), au fost asamblate în aceste fabrici și au contribuit la formarea renumelui Renault. Și alți producători produceau automobile pe bază de licență. De exemplu, Renault 12 a fost produs în România, până la sfârșitul anului 1999, în Brazilia de către Ford, precum și de către o filială din Turcia.
În prezent, Renault, care este cel mai mare competitor francez al producătorilor auto germani, oferă 14 modele. Popularul Clio, Kangoo cu uși în spate, precum și furgoneta Espace, toate acestea sunt încă disponibile. Înafară de mașinile mici și accesibile ca preț cum ar fi modelele Captur și Twingo, Renault oferă și modelul Megane din clasa compact și Laguna din clasa medie. Gama de modele Renault include două modele de microbuz, Master și Trafic. Modelul Twizy este un automobil electric cu un singur loc, scos în Germania, în 2012.
Înafară de bateria descărcată, din cauza defectelor electronice ale automobilului, unele mașini Renault mai pot prezenta defecte și la demaror. În general, automobilele Renault pot avea probleme pe partea electronică, în schimb cea mecanică este de foarte bună calitate.
În 2010, Renault a format o alianță cu compania japoneză Nissan company, ceea ce le face a patra cea mai mare putere auto din lume. Primele trei sunt Toyota, General Motors și VW.