Originea companiei Volvo
Producătorul auto suedez a fost înființat inițial ca un department de testare a companiei de rulmenți SKF, în 1915. Automobilele construite erau folosite exclusiv pentru testarea noilor modele de rulmenți.
În 1926/27, sectorul a fost externalizat într-o companie independentă, de către doi angajați ai companiei SKF – managerul de vânzări și un technician. Volvo a dezvoltat în 1959 centura cu prindere în trei puncte, fiind inclusă pentru prima dată ca dotare standard.
Dezvoltarea și producția
Datorită trecerii de la traficul pe partea stângă la cel pe dreapta în 1967, producătorul suedez, care mai producea și autovehicule comerciale, a reușit să își sporească vânzările în mod considerabil, folosind această ocazie pentru a-și prezenta noile modele.
Pe parcursul anilor ‘60, aceștia au externalizat sectoarele de autobuze și transportoare, astfel încât divizia de automobile a Volvo era acum autonomă. A doua încercare de a scoate pe piață mașini sport a eșuat în 1973, în mare parte din cauza noilor reglementări de siguranță din SUA. Volvo a renunțat la acest sector cu P1800 ES și s-a concentrat pe automobilele din clasa compactă și medie.
Grupul American Ford a cumpărat în 1999 producătorul auto suedez, însă a fost nevoit să îl vândă, din cauza crizei financiare din 2010, acum Volvo aparținând producătorului auto chinez Geely.
Automobile din clasa medie
Volvo este cunoscut pentru calitatea foarte bună și robustețea automobilelor. Aceștia nu au în gama lor de modele mașini mici; modelul V40 aparține clasei compacte și înlocuiește din 2012 modelele S40 și V50 (“S” înseamnă varianta sedan, în timp ce “V” este break sau hatchback). Modelul V40 este și ultimul model dezvoltat pe platforma C1 a grupului Ford și este disponibil în varianta cu motor diesel sau pe benzină, sau în versiunea Cross Country. Modelele V60 și S60, produse până în 2009, fac parte din clasa medie și sunt echipate cu motor cu cinci cilindri în linie.
Automobilele din clasa medie de lux renumite
În clasa medie de lux Volvo oferă modelul V70, care derivă din modelul de succes 850. V70 este disponibil în varianta cu tracțiune integrală V70 XC și ca mașină sport - V70 R. În plus, Volvo a oferit și motoare cu gaz natural, însă din cauza cererii mici, acestea au fost scoase din gama de produse. În prezent, Volvo oferă motoare pe bază de benzină cu sistem Flexifuel. Această tehnologie permite o adăugare arbitrară de bio-etanol (E85) la combustibil.
Caracteristici de uzură
În cazul automobilelor mai vechi, cu motor diesel, este foarte important de înlocuit la timp cureaua de distribuție, din cauza presiunii mari și a posibilității de rupere. Modelele S40/V40 pot prezenta probleme la frâne. În plus, verificarea uleiului de motor este esențială, având în vedere că motoarele Volvo au, în general, un consum sporit de ulei.