Cilindru receptor ambreiaj pentru auto
Cilindru receptor ambreiaj în magazinul nostru online
Cilindrul receptor este parte componentă a sistemului de ambreiaj al automobilului și este prins de carcasa ambreiajului în compartimentul motor. Atunci când este acționată pedala de ambreiaj a mașinii, cilindrul receptor transformă mișcarea mecanică în presiune hidraulică, pe care o transmite către cilindrul principal, care la rândul lui transformă energia de presiune în energie kinetică. Atunci, în urma acestei mișcări, este acționată maneta de eliberare a ambreiajului, între motor și transmisie.
Cum este acționat ambreiajul?Sistemul hidraulic de acționare a ambreiajului funcționează pe baza principiului fizic sarcina = forța x brațul forței, ceea ce înseamnă că cilindrul receptor transformă presiunea creată de cilindrul principal din zona cu piston mic și traseu lung către cea cu piston mare și traseu scurt, într-o forță mai mare. Această forță este necesară acționării tijei de împingere de pe maneta de eliberare a ambreiajului pentru a decupla placa de presiune.
ComponenteCilindrul receptor este alcătuit din carcasă, valva de aerisire, pistonul cu protecție planetară și tija de împingere. Ultima este conectată la levierul de eliberare a ambreiajului. Protecția planetară de pe piston are rolul de inel de etanșare. În cilindrul receptor este integrat un arc pre-încărcat, care pre-încarcă pistonul cu tensiune atunci când este decuplat. Datorită acestei tensiuni, rulmentul de eliberare a ambreiajului ajunge pe arcul diafragmă din interiorul ambreiajului și compensează jocul liber dintre placa de frecare și placa de presiune a ambreiajului.
La multe mașini, cilindrul receptor poate fi adăugat împreună cu controlerul hidraulic de ambreiaj, formând o unitate. Aceasta este apoi montată în interiorul carcasei ambreiajului, nefiind accesibilă din exterior.
Uzură și înlocuireAcționarea constantă a ambreiajului în timpul mersului și în timpul schimbării vitezelor presupune un mare stres atât pentru cilindrul receptor, cât și pentru cilindrul principal, acestea putând ceda. Teoretic, inelul de etanșare de pe piston poate fi înlocuit, însă este mai ieftin de schimbat întreg cilindrul receptor. Înlocuirea trebuie realizată doar de un profesionist, deoarece sistemul de ambreiaj hidraulic va trebui după aceea drenat.
Mai multe piese de schimb din categoria Ambreiaj / piese
- Diametrul orificiului [mm]: 19
- Greutate [kg]: 0,146
- pt. cod original (OE): 5Q0 721 261 N
- Material: plastic
- Dimensiune filet: 12 X 9
- Sistem de frânare: SACHS
- Diametrul orificiului [mm]: 19,05
- Distanta dintre gaurile de fixare [mm]: 65
- Material: plastic
- Dimensiune filet: 12 X 9
- Sistem de frânare: SACHS
- Diametrul orificiului [mm]: 19,05
- Distanta dintre gaurile de fixare [mm]: 65
- Material: Fonta
- Dimensiune filet: 10 x 1
- Sistem de frânare: FTE
- Diametrul orificiului [mm]: 20,64
- Distanta dintre gaurile de fixare [mm]: 60
- pentru numar articol: 3604
- Greutate [kg]: 0,170, 0,17
- Material: plastic
- Distanta bolturilor de fixare [mm]: 65
- Dimensiune filet 1: Plug-In
- Dimensiune filet: Ø12x9
- Diametrul pistonului [mm]: 19,05
- Material: GFK (fibra de sticla)
- Distanta bolturilor de fixare [mm]: 65
- Numarul gaurilor de fixare: 2
- Dimensiune filet: plug-in connect.sys., 12 x 9
- Diametrul pistonului [mm]: 19,05
- Diametru alezaj 1 [mm]: 19,05
- Material: plastic
- Greutate [kg]: 0,22
- ptr. numar producator: KN19020.4.1
- Partea de montare: fata
- Diametru [mm]: 19,05
- Numarul gaurilor de fixare: 2
- Dimensiune filet 1: 1x M12x1.25
- Distanta bolturilor de fixare [mm]: 46,8
- Material: Aluminiu
- Sistem de frânare: BOSCH/BENDIX
- Diametrul orificiului [mm]: 19,05
- Dimensiune filet: plug-in connect.sys.
- Material: Aluminiu, plastic
- Alezaj piston [mm]: 19,05
- Numarul gaurilor de fixare: 2
- Distanta dintre gaurile de fixare [mm]: 65
- Distanta dintre gaurile de fixare [mm]: 60
- Diametrul orificiului [mm]: 20,64
- Material: Aluminiu
- Dimensiune filet 1: 1x M10x1.0
- Numarul gaurilor de fixare: 2
- Material: Fonta
- Dimensiune filet: 10 x 1
- Sistem de frânare: FTE
- Diametrul orificiului [mm]: 22,2
- Distanta dintre gaurile de fixare [mm]: 60