Electromotor pentru auto
Starter motor în magazinul nostru online
Spre deosebire de motoarele electrice și turbinele cu aburi, motoarele cu combustie nu pot porni singure. Acestea trebuiesc pornite cu ajutorul unei unități suplimentare. La automobile, acest lucru este realizat de către un motor electric numit demaror. Acesta este un motor electric mic, care aduce motorul cu combustie la o viteză de rotație inițială de minimum 300 rpm. Pentru ca motorul automobilului să continue să funcționeze independent trebuie să aibă loc cel puțin o acțiune de inducție și una de compresie. În condiții nefavorabile, cum ar fi după o lungă perioadă de pauză, la temperaturi foarte joase, în cazul combustibilului de proastă calitate (cifră octanică mica pentru motoarele cu benzină și cifră cetanică mica pentru motoarele diesel), precum și după reparația motorului, este posibil ca motoarele cu piston să reia funcționarea independentă abia după câteva încercări.
Odată ce a fost reluată activitatea normală, demarorul trebuie conectat la motorul cu combustie, în caz contrar se va deteriora pinionul demarorului.
Domeniul de aplicare și funcțiileRoata dințată mică, numită pinion, este montată la axul motor al demarorului și trebuie să fie mobilă axial. Această construcție mai este numită și demaror prin inerție. Alte tipuri nu sunt folosite la autoturisme.
În timpul procesului de pornire, pinionul demarorului este mișcat axial către demaror pe arborele rotor, prin intermediul unui electromagnet. Se prinde de sistemul dințat al volantului, montat pe arborele cotit. În momentul în care începe procesul de combustie și șoferul eliberează cheia de contact sau butonul de start, circuitul dintre baterie și demaror este întrerupt, iar electromagnetul devine inactiv. În acest fel, pinionul demarorului revine la poziția inițială de repaus.
Posibile cauze de defecțiuneDemarorul nu ar trebui acționat de către șofer atunci când motorul este pornit, întrucât acest lucru poate crea defecțiuni la angrenajul demarorului. Mașinile mai noi, echipate cu panou electronic, pot preveni situațiile de acest fel.
De obicei, atunci când demarorul funcționează prost se deteriorează bobinele motorului. Sunt disponibile doar demaroare echipate cu bobine noi.
Înlocuirea demaroruluiÎn magazinul nostru online, veți găsi demarorul potrivit pentru automobilul dumneavoastră, precum și toate piesele de schimb potrivite – magnet, pinion și multe alte componente. În funcție de poziția demarorului dumneavoastră, instalarea poate fi realizată prin interiorul compartimentului motor, dar este posibil deasemenea să aveți nevoie și de o platformă pentru ridicare. Nu este nevoie de ustensile speciale. Puteți cumpăra demarorul de pe topautopiese.ro, la un preț mic, după care să mergeți la un atelier de reparații pentru a-l instala.
Mai multe piese de schimb din categoria Electrice
- Putere electromotor [kW]: 1,0
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 9
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 2
- Diametru flanșă [mm]: 62
- Numarul gaurilor filetate: 1
- Clema: 50, 30
- Lungime [mm]: 182
- Diametrul orificiului [mm]: 9
- Diametru alezaj 2 [mm]: 9
- Dimensiune filet 2: M8x1.25
- Unghi de fixare (Grade): 55
- Putere electromotor [kW]: 1.4
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 9,10
- Numarul gaurilor de fixare: 3
- Diametru flanșă [mm]: 66
- Identificare constructie stecher: B+(M8), 50(M5)
- Dimensiune filet 1: M10
- Dimensiune filet 2: M10
- Putere electromotor [kW]: 2,4
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 10
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numar gauri: 3
- Numarul gaurilor filetate: 3
- Pozitie/Grade: R 30
- Greutate [kg]: 3,86
- Putere electromotor [kW]: 2,50
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 9
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 3
- Numarul gaurilor filetate: 3
- Lungime [mm]: 246
- Putere electromotor [kW]: 1,7
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 9
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 3
- Calitate: PREMIUM LINE
- Piesă de schimb fără gaj
- Putere electromotor [kW]: 1,1
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 9
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 3
- Identificare constructie stecher: 30, 50, 15a (Jet)
- Putere electromotor [kW]: 1,7
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 10-11, 12-13
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 3
- Diametru flanșă [mm]: 65, 66,00
- Numarul gaurilor filetate: 3
- Identificare constructie stecher: M5
- Clema: M8
- Lungime totala [mm]: 239
- Lungime [mm]: 190, -6
- Greutate neta [kg]: 3,7
- Putere electromotor [kW]: 1,8
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 10
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 2
- Diametru flanșă [mm]: 76,2
- Numarul gaurilor filetate0
- Clema: 50, 30
- Pozitie initiala-Pinion [mm]: 52,5
- Varianta starter: revenire libera
- Lungime [mm]: 235
- Diametrul orificiului [mm]: 11
- Diametru alezaj 2 [mm]: 11
- Unghi de fixare (Grade): 42
- Putere electromotor [kW]: 1
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 9
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 3
- Calitate: PREMIUM LINE
- Piesă de schimb fără gaj
- Putere electromotor [kW]: 2,2
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 10
- Numarul gaurilor de fixare: 3
- Diametru flanșă [mm]: 76,5
- Identificare constructie stecher: B+(M8),30,50(M5)
- Putere electromotor [kW]: 2,5
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 9
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare0
- Diametru flanșă [mm]: 82
- Numarul gaurilor filetate: 3
- Clema: 30,50
- Pozitie initiala-Pinion [mm]: 22,9
- Varianta starter: lagare individuale
- Lungime [mm]: 245
- Dimensiune filet 1: M8x1.25
- Dimensiune filet 2: M8x1.25
- Mărime unghiulară orificiu de fixare [grade]: 37
- Putere electromotor [kW]: 1,7
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 11\\13
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 3
- Diametru flanșă [mm]: 66
- Numarul gaurilor filetate: 3
- Putere electromotor [kW]: 0,9
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 10, 9
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 2
- Diametru flanșă [mm]: 68
- Numarul gaurilor filetate0
- Identificare constructie stecher: Sol66
- Clema: 50, 30
- Cuplaj/clema: cu clema 50(jet)
- Pozitie initiala-Pinion [mm]: 18,5
- Varianta starter: lagare individuale
- Lungime [mm]: 207
- Diametrul orificiului [mm]: 8,5
- Diametru alezaj 2 [mm]: 8,5
- Unghi de fixare (Grade): 75
- Putere electromotor [kW]: 2
- Tensiune [V]: 12
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numar gauri: 2
- Clema: NO
- Pozitie/Grade: L 42
- Greutate [kg]: 3,56
- Numar dinti 1: 10
- Numar dinti 2: 11
- Putere electromotor [kW]: 1,30
- Tensiune [V]: 12
- Numar dinti: 9
- Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
- Numarul gaurilor de fixare: 2
- Numarul gaurilor filetate: 1
- Lungime [mm]: 64,00, 24,00