Sonda lambda pentru auto
Senzor NOx în magazinul nostru online
La motoarele cu benzină sonda lambda este responsabilă cu monitorizarea conținutului rezidual de oxigen în convertoarele catalitice controlate și ajustează compoziția amestecului prin intermediul unității de control. Montat în sistemul de evacuare, înaintea convertorului catalitic, sonda lambda compară cantitatea de oxigen din gazul de eșapament cu cea din aerul de afară.
Material și funcționalitateSonda este alcătuită dintr-un corp special din ceramică. Partea exterioară a acestui corp ceramic este localizată în sistemul de evacuare, înaintea convertorului catalitic, în timp ce partea interioară face conexiunea cu aerul din atmosferă. Corpul ceramic al sondei este acoperit, în interior și exterior, cu un start subțire din platina microporoasă. Partea externă, expusă fluxului de evacuare, formează un câmp negativ prin intermediul stratului de platină, care este bun conductor electric și conectat la carcasa sondei (notă: șasiul este mereu negativ). Partea interioară a sondei, care este conectată la aerul din exterior, este conectată la conexiunea realizată de stratul de platină și crează un câmp pozitiv. Dacă valorile se schimbă în conținutul de oxigen, la electrozi va apărea tensiune electrică, exprimată în milivoți.
Semnalele sunt trimise către unitatea de control prin intermediul câmpului pozitiv, care reglează procesul de ardere sau timpul de injecție al valorilor de emisie. Există și alte tipuri de sonde lambda înafară de cea de tensiune descrisă aici, cum ar fi sonda lambda de bandă largă sau sonda ceramică, care acoperă mai multe domenii de măsurare.
InovațieDin 2002, sondele lambda sunt folosite și la motoarele diesel și ajustează cu precizie sistemul de injecție a combustibilului. Aceasta reduce consumul suplimentar și emisiile poluante. Sonda lambda optimizează controlul calității sistemului de evacuare, împreună cu unitatea de control, prin intermediul recirculării gazului de eșapament, cu sistemul de colectare și inițializează injecția. Deasemenea, aceasta optimizează bătăile motorului.
Durata de viață și uzuraDurata de viață a unei sonde lambda depinde de diverși factori. Dacă în gazul de eșapament pătrunde ulei, din cauza problemelor la motor, din cauza suplimentării cu prea mult ulei sau din cauza diferiților aditivi din combustibili sau a calității benzinei sau motorinei.
Mai multe piese de schimb din categoria Motor
- Sonda lambda: Sonda reglaj, Filet gresat în prealabil
- Partea de montare: inainte de catalizator
- Numar de legaturi: 4
- Numar fabricatie: ESL-AU-011
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 780
- Numărul conexiunilor cu mufă: 6
- Numar de legaturi: 5
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 620
- Numar fire pe cablu: 4
- Nr. de cuplaje: 4
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 625
- Numar de legaturi: 4
- Nr. de cuplaje: 4
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 440
- Numărul conexiunilor cu mufă: 4
- Numar de legaturi: 4
- Forma carcasa stecher: dreptunghiular
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Informatii de extindere: Universal
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 480
- Numar de legaturi: 4
- Articol completare / Info suplimentar 2: fara mufa
- Cuplaj/clema: reglare conector
- Articol extins / Informatii de extindere: cu element de contact, cu material de atașare/fixare
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Lungime totala [mm]: 1000
- Numar de legaturi: 5
- Interval de schimb recomandat [km]: 250000
- Sonda lambda: incalzit
- Lungime cablu [mm]: 500
- Lungime totala [mm]: 640
- Numar fire pe cablu: 4
- Nr. de cuplaje: 4
- Filet exterior [mm]: M18 x 1,5
- Forma carcasa stecher: oval
- Deconectare carcasa stecher: Carcasa bucsa stecher
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 150
- Numar de legaturi: 4
- Nr. de cuplaje: 4
- Forma carcasa stecher: dreptunghiular
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 600
- Numar de legaturi: 5
- Nr. de cuplaje: 6
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Numar de legaturi: 4
- Interval de schimb recomandat [km]: 160000
- Cuplaj/clema: reglare conector
- Sonda lambda: Sonda reglaj, Filet gresat în prealabil
- Partea de montare: inainte de catalizator
- Numar fabricatie: ESL-PL-007
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 300
- Numar fire pe cablu: 4
- Nr. de cuplaje: 4
- Forma carcasa stecher: dreptunghiular
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 165
- Numărul conexiunilor cu mufă: 6
- Numar de legaturi: 5
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 310
- Numărul conexiunilor cu mufă: 6
- Numar de legaturi: 5
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon
- Sonda lambda: incalzit
- Dimensiune filet: M18x1,5
- Lungime cablu [mm]: 1600
- Numărul conexiunilor cu mufă: 4
- Numar de legaturi: 4
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Execuție izolație cablu: cu izolație din plasă de fibre acoperite cu silicon