Senzor, temperatura lichid de racire pentru auto
Senzor, temperatura lichid de racire în magazinul nostru online
Senzorii de temperatură a lichidului de răcire sunt parte a sistemului de răcire a motorului. Informațiile adunate de la aceștia sunt folosite de către unitatea de control electronică pentru reglarea raportului amestecului de aer-combustibil, unghiului de avans la aprindere, vitezei arborelui cotit și pentru controlarea altor parametri. Rapiditatea încălzirii motorului după pornire și temperatura de funcționare a acestuia depind de buna funcționare a acestor componente.
Trăsăturile distinctive ale diferitor tipuri de senzori de temperatură a lichidului de răcire
Dispozitivele cu coeficient negativ de temperatură se bazează pe efectul reducerii rezistenței lor electrice pe măsură ce crește temperatura lichidului de răcire. Rezistența atinge valoarea maximă la răcirea completă a motorului.
Dispozitivele cu coeficient pozitiv de temperatură acționează invers: rezistența lor crește pe măsură ce lichidul se încălzește. În prezent, produsele de acest tip sunt rar utilizate.
De multe ori piesa este conectată la unitatea de control electronică cu ajutorul a două terminale. Dar există și senzori de temperatură a lichidului de răcire echipați cu un singur terminal. În acest caz, corpul dispozitivului acționează ca al doilea terminal.
Mașina poate fi echipată cu mai multe dispozitive, de exemplu unul pe conducta de evacuare a lichidului de răcire a motorului și al doilea pe radiator. După analiza informațiilor venite de la toți senzorii, unitatea de control electronică acționează ventilatorul de răcire.
Funcționare și înlocuire: ce trebuie să știți
- Nu folosiți antigel de slabă calitate. Acest lucru determină apariția coroziunii și, în consecință, defectarea senzorilor de temperatură a lichidului de răcire. Această defecțiune este indicată de pornirea dificilă a motorului, observată mai ales în lunile mai reci.
- Dacă nu aveți experiența necesară, mai bine încredințați profesioniștilor lucrările de reparație ce trebuie realizate în zona componentei. Acțiunile nepotrivite pot duce , de exemplu, la deteriorarea firelor dispozitivului. Printre semnele ce indică defecțiunea se numără următoarele: mesaj de eroare de la computerul de bord, aprinderea luminii de avertizare “Verificați Motorul” și pornirea greoaie a motorului.
- Când realizați de sine stătător lucrările de reparație asupra dispozitivului, evitați aplicarea unei forțe prea mari. Acest lucru poate duce la ruperea carcasei acestuia. În cazul deteriorării serioase pot apărea scurgeri de lichid de răcire în zona componentei.
topautopiese.ro: doar piese auto de înaltă calitate
Căutați piese de calitate, la preț mic și care să își îndeplinească fără probleme funcțiile? Contactați magazinul online topautopiese.ro. Toate produsele auto pe care le oferim sunt de înaltă calitate. În plus, derulăm în mod frecvent promoții, ca să puteți economisi bani cu siguranță. Iar datorită catalogului nostru intuitiv, vă va lua doar câteva minute să găsiți și să cumpărați senzori de temperatură a lichidului de răcire și alte produse.
Mai multe piese de schimb din categoria Motor
- Nr. de cuplaje: 4
- Marcaj culoare: negru
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Culoare: verde
- Filet exterior [mm]: M 12x1,5
- Numărul conexiunilor cu mufă: 2
- Deschidere cheie: 19
- Dimensiune filet: M 10
- Numărul conexiunilor cu mufă: 1
- Specificatii de asamblare: Conexiune
- Greutate [kg]: 0,01
- Pas filet [mm]: 1
- Nr. de cuplaje: 2
- Culoare: verde
- Articol completare / Info suplimentar 2: fara cablu
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Greutate [kg]: 0,02
- Voltaj [V]: 12
- Forma carcasa stecher: dreptunghiular
- Numarul contactelor ocupate: 2
- Dimensiune filet: M12 x 1,5
- Punct schimbare [°C]: 150, -40
- Culoare: gri
- Numărul conexiunilor cu mufă: 2
- Deschidere cheie: 19
- Tip senzor: NTC
- Tensiune de lucru [V]: 12
- Numărul conexiunilor cu mufă: 2
- Tip senzor: NTC
- Forma carcasa stecher: oval
- Adancime montaj [mm]: 23
- Diametru carcasa [mm]: 9
- Forma: Forma L
- Culoare stecher: negru
- Numărul conexiunilor cu mufă: 4
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu inel siguranta
- Lungime [mm]: 42
- Tensiune [V]: 12
- Diametru [mm]: 25
- Filet exterior [mm]: M 12x1,5
- Numărul conexiunilor cu mufă: 2
- Deschidere cheie: 19 mm
- Tip senzor: NTC
- Culoare stecher: verde
- Dimensiune filet: 20 mm
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Adancime montaj [mm]: 20
- Tensiune de lucru [V]: 12
- Numarul contactelor de verificare (pini): 4
- Culoare stecher: verde
- Numărul conexiunilor cu mufă: 2
- Marcaj culoare: Albastru
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu inel etansare
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Greutate [kg]: 0,02
- Lungime [mm]: 37
- Dimensiune filet: 20 mm
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu inel etansare
- Forma carcasa stecher: dreptunghiular
- Pana la domeniul de temperatura [°C]: 150
- Numarul contactelor ocupate: 4
- Diametru [mm]: 20,0
- Culoare stecher: albastru deschis
- Culoare: negru
- Numărul conexiunilor cu mufă: 3
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Voltaj [V]: 12
- Forma carcasa stecher: dreptunghiular
- Pas filet [mm]: 1,5
- Dimensiune filet: M12x1.5
- Numărul conexiunilor cu mufă: 2
- Deschidere cheie: 19 mm
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu inel etansare, fara cablu
- Tensiune de lucru [V]: 12
- Dimensiune filet: 1/8 GAS
- Filet exterior [mm]: 10
- Deschidere cheie: 13
- Tip fisa: Stecher plat
- Lungime totala [mm]: 40
- Culoare: negru
- Numărul conexiunilor cu mufă: 2
- Tip senzor: NTC
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu inel siguranta
- Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
- Specificatii de asamblare: conectat
- Corespunde piesei originale- ca si culoare: negru, gri
- Adancime montaj [mm]: 20
- Tensiune [V]: 12
- Montarea/demontarea de personal de specialitate necesară!