Ax cu came pentru auto
Ax cu came în magazinul nostru online
Fiecare motor în patru timpi, fie pe benzină sau pe motorină, supapele de admisie și de evacuare sunt controlate de arbori cu came. În cazul motoarelor mai vechi, cu supape de admisie și de evacuare pe fiecare cilindru, un singur arbore cu came este suficient. Pe la mijlocul anilor 1980 a dispărut valva secundară de aspirație și a fost inclusă o supapă de evacuare secundară pentru fiecare cilindru în parte. Astfel de agregate cu o tehnologie cu trei sau patru supape au nevoie să fie controlate de un arbore cu came secundar.
Funcție și aplicabilitateÎn funcție de construcție, arborele cu came poate fi instalat în diferite zone ale motorului. La motoarele fixate de șasiu și caroserie, arborele cu came este acționat direct de arborele cotit printr-o roată dințată. În cele mai multe cazuri, este situată în sau în aproprierea carterului din blocul motor, astfel activând supapele prin tacheți. În cazul motoarelor suspendate, arborele cu came poate fi, de asemenea, amplasat în partea de jos, lângă arborele cotit și acționat de o roată dințată sau un lanț de distribuție. Acționarea culbutorilor individuali pentru supapele de la cilindrii au loc prin intermediul tijelor de împingere. La motoarele OHC (arbore cu came suspendat), arborele cu came este amplasat la capul motorului, motiv pentru care tacheții lipsesc.
Perioada de deschidere a supapeiÎn principiu, arborele cu came rulează la o jumătate de turație a motorului, astfel menținând funcționarea ciclului de patru timpi a motorului în patru timpi.
Geometria camei este în mare parte responsabilă pentru durata deschiderii supapei, motiv pentru care măsurile de ajustare evită înlocuirea arborelui cu came. Flexibilitatea camelor deschide și închide rapid supapele, așa cum apare în special la motoarele supraalimentate cu turbocompresoare.
Dar timpii de deschidere și de închidere pot fi reglaţi și adaptaţi pe durata funcționării. În controlul motorului variabil, acest lucru se face cu un lanț prin reglarea arborelui cu came hidraulic.
Arborii cu came sunt concepuţi pentru a rezista pe toată durata de funcționare a motorului și sunt, de obicei, înlocuiți din cauza accidentelor sau tunării motorului.
Arborele cu came potrivit, lubrifiant pentru arborele cu came sau supape pentru motorul autovehiculului dvs., pot fi găsite în magazinul nostru online folosind numărul de serie al piesei. Când înlocuiți toate garniturile și cureaua dințată ar trebuie să fie înlocuite și dispozitivele de pretensionare.
Mai multe piese de schimb din categoria Motor
- Material: Otel
- Tip supapa: pentru supapa de descarcare, pentru supapa de admisie
- Lungime [mm]: 424
- Numar componente: 72035600, 72036600, 72037600
- Dimensiune standard (STD)
- Unitate de calitate: set
- Lungime [mm]: 86
- Lungime totala [mm]: 94,3
- Dimensiune filet: M 10
- Pas filet [mm]: 1
- Clasa de rezistenta: 12.9
- Atentie la prescrierile producatorului de autovehicol
- Material: Fonta
- pt. cod original (OE): 038109101R
- Articol completare / Info suplimentar 2: cu bolturi
- Articol extins / Informatii de extindere: cu garnituri
- Lungime [mm]: 425
- Latime [mm]: 55
- Greutate [kg]: 4,44
- Atentie la informatii de service
- Material: otel carbon
- Suprafata: Mat satinat
- Masa [g]: 450
- Tip ambalaj: ambalaj blister
- Unitate de calitate: perechi
- pt. diametru carcasa de [mm]: 32,000
- pana la diametru carcasa [mm]: 32,025
- Latimea de la [mm]: 24,80
- Latime pana la [mm]: 25,00
- pentru grosime perete de la [mm]: 1,502
- pana la grosime perete [mm]: 1,512
- pt. diametru ax de [mm]: 28,947
- pana la diametru ax [mm]: 28,960
- Suprafata: acoperit galvanic
- pt. joc lagar de [mm]: 0,020
- pana la joc lagar [mm]: 0,068
- Inaltime ambalaj [cm]: 3,00
- Greutate netă [g]: 30
- Lungime ambalaj [cm]: 6,5
- Latime ambalaj [cm]: 6,50