Debitmetru aer pentru auto
Debitmetru în magazinul nostru online
Senzorul de masă de aer este parte a sistemului de admisie. Acesta măsoară cantitatea de aer consumat de către motor, menținând raportul aer-combustibil corespunzător. Acest lucru afectează pozitiv puterea motorului, consumul de combustibil și eficiența purificării gazelor de eșapament de către convertorul catalitic.
Trăsăturile distinctive ale diferitor tipuri de senzori de masă de aer
După construcție, pot fi anemometre termice sau senzori de masă de aer mecanici. Primele oferă o precizie sporită: temperatura înconjurătoare nu afectează valorile acestora. Ultimele nu sunt foarte eficiente și nu mai sunt folosite de către producătorii auto. Erau instalate pe mașinile echipate cu sistem de injecție multipunct Jetronic, sistem de injecție electronic Motronic sau sisteme de aprindere.
În funcție de elementul de lucru, există două tipuri de senzori de masă de aer termoanemometrici: cu fir cald și cu peliculă caldă. Principalul dezavantaj al senzorilor de masă de aer cu fir cald îl reprezintă murdărirea și subțierea rapidă a firului de platină. Totuși, acestea rezistă până la 150 000 de kilometri. Elementul de lucru al componentelor cu peliculă caldă este mai fiabil și rezistă chiar mai mult. Asemenea unități de măsurare sunt insensibile la fluctuațiile de tensiune din sistemul electric. Dar sunt mai scumpe.
Utilizare și înlocuire: ce trebuie să știți
- Verificați starea supapei de ventilație a gazelor carterului și elementului de etanșare. Pătrunderea gazelor în senzor determină defectarea acestuia. Simptomul unei componente defecte îl reprezintă funcționarea defectuoasă a motorului la mersul în gol, fapt remarcabil mai ales la încălzirea acestuia. De asemenea, motorul se poate opri la eliberarea pedalei de accelerație. Turația motorului rămâne aceeași timp de câteva secunde la eliberarea pedalei.
- Nu permiteți supraîncălzirea motorului. Acest lucru duce la estimarea incorectă a masei de aer ce trece prin senzorul de masă de aer și, în consecință, la îmbogățirea sau diluarea excesivă a amestecului aer-combustibil. Astfel, uterea motorului va scădea, iar consumul de combustibil va crește cu 20–30%.
- Înlocuiți la timp filtrul de aer uzat. Precizia măsurătorilor senzorului depinde de puritatea aerului ce intră la motor. Particulele străine și umezeala pot cauza defectarea prematură a acestuia. Motorul prezintă probleme la funcționare..
- Aveți grijă când reparați sau întrețineți mașina. Din cauza specificului său de montare, senzorul poate fi ușor deteriorat. În consecință, acesta încetează să mai transmită informații la unitatea de control electronică, fapt ce duce la defectarea motorului.
topautopiese.ro: doar produse auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online puteți cumpăra avantajos senzor de masă de aer și alte componente. Actualizăm regulat gama de produse, astfel că veți găsi cu siguranță tot de ce aveți nevoie pentru reparația mașinii dumneavoastră. Atunci când comandați online verificați promoțiile actuale. Astfel veți economisi și mai mulți bani. Deveniți clientul topautopiese.ro chiar astăzi. Cumpărăturile în magazinul nostru sunt întotdeauna confortabile și rapide.
Mai multe piese de schimb din categoria Motor
- Tensiune [V]: 12
- Nr. de cuplaje: 5
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Lungime [mm]: 95
- Latime [mm]: 100
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Voltaj [V]: 12
- Diametru evacuare [mm]: 70
- Diametru admisie [mm]: 70
- Numarul contactelor ocupate: 5
- Tensiune [V]: 12
- Numărul conexiunilor cu mufă: 5
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Diametru admisie [mm]: 70
- Nr. de cuplaje: 5
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Specificatii de asamblare: insurubat
- Voltaj [V]: 12
- Lungime [mm]: 90
- Diametru evacuare [mm]: 83
- Diametru admisie [mm]: 83
- Tensiune [V]: 12
- Nr. de cuplaje: 5
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Forma carcasa stecher: Forma de D
- Lungime [mm]: 182
- Diametru evacuare [mm]: 70
- Diametru admisie [mm]: 70
- Tensiune [V]: 12
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Diametru admisie [mm]: 70
- Numar cepuri: 4
- Numărul conexiunilor cu mufă: 5
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Culoare: negru
- Diametru [mm]: 70,0
- Tensiune [V]: 12
- Numărul conexiunilor cu mufă: 6
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Diametru evacuare [mm]: 70
- Diametru admisie [mm]: 70
- Numărul conexiunilor cu mufă: 6
- Montarea/demontarea de personal de specialitate necesară!
- Tensiune [V]: 12
- Numărul conexiunilor cu mufă: 6
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Lungime [mm]: 110
- Diametru interior [mm]: 70
- Diametru [mm]: 70
- Tensiune [V]: 12
- Numărul conexiunilor cu mufă: 5
- Tip carcasa: fara carcasa
- Articol extins / Informatii de extindere: fara teava
- Articol completare / Info suplimentar 2: fara senzor de temperatura integrata
- Lungime [mm]: 45
- Nr. de cuplaje: 6
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Diametru cupla furtun admisie [mm]: 70
- Voltaj [V]: 12
- Tip rezistenta: filament de incalzire
- Tensiune [V]: 12
- Numărul conexiunilor cu mufă: 4
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Diametru [mm]: 75,0
- Nr. de cuplaje: 6
- Tip carcasa: Cu carcasa
- Diametru cupla furtun admisie [mm]: 70
- Voltaj [V]: 12
- Tip rezistenta: filament de incalzire